Fazer Juuresleipä valittiin vuoden parhaaksi lanseeraukseksi

Markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan AdProfit-kilpailun voittajat julkistettiin 4.5. Mainostajien Liiton järjestämän kilpailun voittajat valitsee ylituomaristo, johon kutsutaan vuosittain edustaja mainostajien, mainostoimistojen, mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen sekä median puolelta.

Vuoden parhaaksi lanseeraukseksi arvioitiin Fazer Leipomoiden Fazer Juuresleipä.

Ylituomaristo perusteli valintaa seuraavasti: ”Markkinajohtajana Fazer todella johti tässä markkinaa ja kehitti koko leipäkategoriaa. Kampanja yhdisti kuluttaja-insightin relevantilla tavalla ja vastasi siihen hyvällä tuotteistuksella. Kampanja pysyi ehjänä läpi kaikkien medioiden aina leipäpussiin asti.”

Fazer Juuresleipä -lanseerauksen suunnittelivat ja toteuttivat SEK ja Dagmar.

Vuoden parhaaksi kampanjaksi valittiin Tokmannin Tokmanni-myymäläketju.

Ylituomaristo perusteli valintaa seuraavasti: ”Tokmannin kampanja todisti, että kivijalkakauppa pystyy hyvällä strategialla taistelemaan asemastaan menestyksellä. Konsepti oli erinomainen; se puhutteli molempia aivolohkoja, loi uskottavuutta ja laajensi kohderyhmää. Toteutus oli äärimmäisen yhtenäinen kaikissa välineissä, muovikassiin asti. Pisteitä systemaattisesta ja tiukasta tavoitteiden asettamisesta.”

Tokmannin kampanjan suunnittelivat ja toteuttivat Bob the Robot ja Dagmar.

AdProfit.fi